home sweet home



Har haft en för kort tid i Ystad nu...bara tre dagar. Ville vara hemma mer. Trivs så bra här. När jag kom in till Ystad blev jag så himla glad, när jag annars brukar hata det haha. När jag kom in till Malmö efter att ha åkt natt bussen på torsdags kväll, var jag inne vid sex, och Almira och Robin mötte mig på stationen! Så snäääällt! Så jag och Almira stack hem till henne och hon bjöd på jätte god frukost! Så kul att träffa henne! När jag kom in till Ystad knackade jag på dörren, mamma var ledig och visste inte att jag skulle komma. Hon trodde att jag skulle komma lördag morgon istället :) Så hon blev överraskad! Hehe :) Sen stack jag till peter och Corre och blev bjuden på middag, och träffade lilla mellisen. Sen var jag hemma i Ystad igen, och då åt jag igen med mamma och pappa.. Efter det träffade jag Nermina, så saknad hon har varit! Vi hade vår efter längtade pratstund! Men den blev kort.. :( för sen stack jag hem och tittade på idol och skavlan med mamma och pappa. Och igår gjorde jag lite ärenden i stan och packade lite.. sen kom Felicia och Pia och vi drog till Eva och Jag, mamma och pappas vänner.. Och vi hade en underbart rolig kväll!! Så kul det var! Massa mat och sen spelade vi spel, vi märkte ganska snabbt att alla var tävlingsmänniskor haha!! Så kul att träffa älskade flissan! Följde henne till stationen när hon skulle till Malmö på kvällen och vi förbredda min avskedsfest,vad vi skulle ha på oss ect. haha :) Sen nu ska jag duscha, sticka till mormor, ungdomens hus och ta ett snack med Simon och peter.. sen ska jag och päronen till williys och storhandla till norge haha! Och sen ska vi till Sam i malmö och äta middag innan jag tar natt bussen tillbaka till Oslo. Så det är verkligen ett fullspäckat schema! Skriver mer i Oslo.

Älskar er alla!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja det var verkligen roligt att träffa dej, Lollo. Tänk på allt du har när du längtar hem och alla som saknar dej...

2010-10-04 @ 23:03:36
Postat av: Anonym

aah älskade mamma..det var jätte kul att träffa er med!!längtar hem,jobbat hela tiden och tänker på er!! förlåt att jag inte hör av mig så mycket nu,men hinner verkligen inte... hörs i helgen! älskar er!

2010-10-07 @ 00:14:51
Postat av: Satya

Hej där! Vad kul att läsa din blogg och vad fin du är på bilden. Visst är det kul att komma "hem" och se sin stad med andra ögon. Jag älskar att åka ner till mamma. Man blir lätt hemmablind när man bor mitt i det. Vad duktig du är angående jobbet. Det kan vara lite ansträngade periodsvis,men belöningen kommer snart. Jag minns när jag sparade till min Afrikaresa. Kändes som jag inte hade så mycket till liv ha ha ha,men det gäller bara att se målet, även om det kan vara svårt ibland. Lycka till fina du! Kram och ha det gott. Själv flyttar jag och min familj till Kenya den 22 nov. Det ska bli såååå kul. Ska vara hemmafru och bara njuta av min tillvaro med barnen. Har jobbat mycket det senaste året men vi har också haft ett mål och det har varit att spara ihopa så mycket pengar vi kan på kort tid. Detta för för att kunna ge barnen en erfarenhet för livet. Vi tycker det är viktigt att dem får en nära relation till sina farföräldrar. Allting blir lättare att genomföra nu innan Kevin börjar skolan. Ha det fint och ha det underbart i svindyra Norge!

2010-10-15 @ 08:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0