nytt inlägg - äntligen

Nu skriver jag äntligen igen.. har haft fullt upp! jobbat hela tiden, och har inte hunnit med något. Har kommit hem, duschat, ätit och sovit. Men fick en fedde fedde lön i ondes så jag klarar inte, slitet känns värt allt för jag vet att jag kommer ha så kul sen.
Några roliga saker som hänt.
1: jag, janni och matilda satt ute och snackade så kom en jätte stor grävling på gatan.. så sjukt! Har aldrig sett en i hela mitt liv innan. Blev skit rädd haha! Så sa Matilda att när hon var lite så brukade hennes dagisfröken säga till barnen att lägga knäckebröd i skorna när man gick ut i skogen, grävlingarna släpper inte förräns det knäcker i benet och det skulle då vara knäckebröden hahaha :) Så sa jag att när man var liten fick man reda på att man skulle stampa i marken när man såg en orm för att dom skulle bli rädda och SPRINGA därifrån sa jag. Janni bara: en orm kan ju inte springa hahaha :) Och klockan var då tolv och jag hade precis kommit hem från jobbet och var helt övertrött så skrattade åt allt den kvällen.
2: Samma kväll, samma dag, två timmar innan jag stack hem började jag snacka med några killar som jobbar på vårt jobb och bygger nya maskiner till lagret, så började dom prata engelska med mig för dom kunde inte norska eller svenska.. så började dom prata med varandra lite senare så frågade jag på engelska vilket språk dom pratade så sa dom tyska. Jag bara: jaha trodde att det var polska, påminde om det. Så frågade jag var dom var i från så sa dom Austria. Så missupfattade jag det och trodde dom sa Australia. Jag bara: aah jag ska dit i december och vara där ett halv år. Dom bara jaha fan vad kul, ska du åka snowboard då eller? Jag bara ja klart och skydive (då tänkte jag på board, asså surfbräda, så jag missuppfattade igen) Så dom kollade konstigt på varandra när jag sa skydive. Så sa dom, det kommer bli kallt.. jag bara: nej,där är skit varmt då. Dom bara: var i Austria ska du? Jag bara Sydney först sen uppåt i landet. Så börja dom skratta som fan. Så sa dom att dom menade Austria inte Australia. Hahaha :) Fan vad pinsamt. Hoppas jag lär mig bättre engelska nu när jag är borta asså!
Annars har det inte varit jätte mycket som har hänt. Mamma och pappa ska till Rom på fredag och jag är så avundsjuk! Och mamma sa idag att dom kanske kommer och möter upp mig i Asien innan jag ska hem... wohooo,hoppas hoppas! Och dom har förbrett en sak tills jag kommer hem tror jag :) och mamma ville gå på spa!!
Killarna här i kollektivet blev ledsna på oss för att ingen av oss gick ut ikväll haha, har ju festat varje helg sen jag kom hit så orkade inte nu.. och är så sliten i kroppen också. Sov till fyra i eftermiddes. Helt sjukt. Behövde verkligen sömn. Och nästa helg är det jobb, nästa igen är det halloween fest, så detta behövdes! Imorgon ska jag bara ta det lugnt och gå en runda i stan! Ska bli så härligt :) Har inte varit ute så mycket i stan i Oslo på länge.
Skriver mer imorgon, men ni vet att jag älskar och saknar er va?
Massa LOVE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0