5 dagar har gått.. dags att skriva!

Jag måste börja med att skriva att jag saknar alla mina vänner och min familj. Jag trodde inte att jag hade sånt här stort behov av trygghet som jag har... vill hem till min säng, vara hemma och vara på en plats som aldrig är svår att lära sig. Det otrygga och "spännande" är det som är läskigt och ensamt, men efter en kort tid så omvandlas det till erfarenheter, ny trygghet, och utveckling.. Längtar tills jag kommer dit, för nu i börjar känner jag mig mest vilsen. Vaknar varje dag på en plats som jag inte känner mig hemma i, i ett kollektiv som är smutsigt och går till ett jobb varje dag där jag räknar pengarna i huvudet och tackar ja till varje övertid jag får för att tjäna ihop mina pengar till Australien. Jag har dessutom räknat lite fel så kommer få ut 19.000 efter skatt.. och det betyder att jag kommer kunna spara högst 15.000 i månaden, vilket är mycket! Men jag hade glömt räknat skatten hehe..så kommer nog inte ha mer än 40.000 tusen till Australien.. lite mer kanske. Men känns drygt att hela tiden tänka på pengarna och jobba hela tiden. Belöningen kommer sen, och jag längtar som fan till Australien.. där jag vet att allt kommer lösa sig! När jag tänker på att jag ska vara borta 6 månader där så fattar jag verkligen inte hur jag ska klara det, det är svårt för mig att vara ifrån mina vänner och min familj i 3 månader i Oslo!
Hur som helst så läser ni lite negativa tankar.. där jag inte hela tiden är på topp och just nu är jag inte det. Men jag har min vän Camilla som är här och stöttar mig och hon säger alltid "det blir bättre snart när man har kommit in i det", "man får göra det bästa av situationen" osv. Hon är min trygghet. Utan henne hade jag verkligen varit ensam. Men vi upplever saknaden efter tryggheten tillsammans. Känns så bra att ha henne här.
Måste bara, nu mitt i allt, säga tack till min underbara vän Nermina som har skrivit ett inlägg till mig på sin blogg... fan vad jag älskar dig! Snälla in och läs: www.trickyy.blogg.se
Ni vill väl veta vad jag har gjort nu de senaste dagarna? Hoppas det för jag tänker på er hela tiden och vad ni gör.. vad gör ni där hemma? Jag missar väl ingenting i Ystad? Har ni några planer för framtiden? HAHA
I onsdes började vi på jobbet! Vi fixade kort och alltid till bussen, men det var i tisdes, sen åkte vi till jobbet vid åtta.. vi börjar nio men vi ville vara där tidigt eftersom det var första dagen för oss. Där mötte vår blivande chef oss, som var jätte trevlig! Hade dock lite svårt att förstå vad hon sa men jag och Camilla nickade och svarade ja på det mesta och det funkade bra :) En del norska förstår jag men många här pratar så snabbt. I alla fall så visade hon runt oss på arbetsplatsen och där var mer än 50 anställda för lagret är så himla stort. Där var många ungdomar från Sverige som jobbade där, nästan alla är svenskar, eftersom man tjänar väldigt bra och jobbet är eftertraktat för oss! Företaget heter Apotek1 och vår uppgift är att packa in varor i lådor och skicka vidare till andra apotek runt om i Norge. Vi får en låda, har en skaner som vi stämplar varorna med, tar dem på hyllorna, och lägger i lådan. Svårare än så är det inte. Och det bästa är att jag lyssnar på musik hela tiden! Så himla skönt :) Efter den första arbetsdagen åkte vi hem vid fem och började direkt flytta eftersom vi skulle byta rum och bo i ett annat kollektiv. Det var hemskt! Klydd med pengarna när vi skulle betala hyran, skulle släpa alla våra tunga resväskor från den ena lägenheten till den andra, sen till slut kom vi in till ett kollektiv som såg för jävligt ut. Jag bara gick in i vårt dubbelrum som såg hyfsat ut och satte mig på sängen och bara stirrade rätt ut, helt slut och näst in till deprimerad. Ville hem till mamma och pappa. När jag vaknade i torsdes så mådde jag dock mycket bättre, redan en dag hade jag ändrat mina tankar och insett att man inte kan vara så trygg och bortskämd hela sitt liv..man kan inte bo hemma hos mamma och pappa och få lyx varje dag. Man får stå ut med saker och leva på sunkiga ställen någon gång för att sedan uppskatta saker mer. Jag som vill till Indien och resa ner till Afrika och vaccinera HIV smittade barn när jag blir sjuksköterska, hur ska det gå om jag inte kan bo i ett ostädat kollektiv i Oslo? Måste sluta vara bortskämd. Dessutom har jag blivit nyttig! Äter gröt varje morgonen, äter på fasta tiden och ingen skräpmat! Förutom pizzan som chefen bjöd på idag för att jag jobbade övertid till nio...har alltså jobbat 12 timmar i sträck idag! och Camilla jobbade till sju..riktigt trött var man efteråt, och ont i fötterna hade man. När jag kom hem så var det fest i kollektivet och internet hade börjat fungera! Därför jag lägger mig lite senare idag :) Camilla sover nu.. så ska också lägga mig! Sitter här med henne Mac dator, fan vad härlig den är. Ska också köpa en sån sen! Min suger..internet går inte igång på den..något fel med nätverkskortet.
Det som är positivt med kollektivet är att alla som bor här är riktigt snälla! Här bor typ fem tjejer och fem killar.. och idag när vi kom hem hade dem städat hela köket för att vi sa till att det var smutsigt :) hehe :)
Här är lite foton ni kan se mina underbara älsklingar! Bilderna på rummen är vårt rum här i kollektivet, sängen som har röda gardiner ovanför sig är mitt :) Ni är underbara och jag saknar er allihopa!! Imorgon tar jag massa foton, för jag och Camilla är lediga och ska göra stan här i Oslo! Det ni!

Kommentarer
Postat av: N.

Ahh gumman jag älskar dig mer!!!!!!!!!det låter ändå som att du har det bra där borta. bhöver kanske lite mer tid att vänja dig, men det klarar du! för som sagt så blir det en ny erfarenhet! saknar dig så otroligt mycket min sköna böna :( <3

2010-09-04 @ 17:17:14
Postat av: Louise

aaah älsklingen!!jag saknar dig så mycket!!tänker på er alla där borta :( konstigt nog kan Ystad vara mysigt ibland. Ikväll ska vi ut på en pub med några som vi jobbar med, och äta naan bröd här hemma :) så det blir lite ledig tid! Sen ska jag jobba nästa hela vecka :( Du är så saknad! Älskar dig gumman <3

2010-09-04 @ 17:44:43
Postat av: christer "pappa"

Vilka fina foton.Är man fin så blir det ju så även på foto.Inte en enda läpp som står ut.Du är jättefin Louise.Älskar dej.

2010-09-05 @ 16:59:06
Postat av: Louise

Tack pappa!Du har sett alla på facebook med va?la ut bilder där innan idag,där är ännu fler!Vad kul det var att prata med er idag!Har faktiskt tänkt på det med läpparna,ska sluta med det..gillar mitt leende mer:)Älskar er så mycket!

2010-09-05 @ 19:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0