Första festen i Oslo :)

Innan jag skriver något annat,så måste jag bara fråga om ni sett min nya snygga design på bloggen :) hehe..Janni hjälpte mig att fixa den! Internet slutade fungera uppe i vårt rum, så vi fick gå ner här på kontoret och låna internet..så vi alla har suttit här idag och fixat! Dem andra gick precis, men jag ville skriva ett inlägg till er först så jag sitter här själv med några andra som också är i behov av internet! Jätte härligt och sitta här och skriva och berätta för er vad som händer i mitt liv just nu. Jag tycker det är så kul att ni läser och ännu gladare blir jag när ni kommenterar! Ska försöka skriva inlägg oftare och med lite mindre text för jag vet att det kan bli jobbigt för er att läsa allt hehe :)

Har varit ledig igår och idag, sååå skönt. Är inte trött på jobbet än men det är bara det att vi inte hade packat upp och hunnit se en finare del av Oslo än i detta gettot vi bor i hehe..och det är så fint i denna staden! Gillar den skarpt! Alla skyskrapor som finns här är underbara, och alla människor är så avslappnade.. här är lugnare men samtidigt ändå större och livligare än i Sverige. Det är svårt att förklara men stämningen här är skönare på något sätt. Och jag gillar hösten! Det är lite kallare, man har härliga höstkläder och man dricker the rummet och har racksockar på sig! Det är underbart :) Men måste medge att jag gillar sommaren mer..det gör jag verkligen. Men det är skönt när det är kyligt och sol på samma gång..man måste ha olika klimat för att uppskatta varje härlig egenskap av dom. Längtar till sol och bad i Australien men just nu när man jobbar och sliter så är det skönt med lite kyla, långa filmer och tjocka täcken! På tal om filmer så har en kille som bor i vårt kollektiv massa filmer och en riktigt stor plasma tv.. så jag och Camilla ska se dagboken ikväll och äta popkorn! Sen börjar allvaret imorgon igen.

Igår var jag ute för första gången här i Oslo..och ute livet påminner mycket om det vi har i Sverige. Och det är många svenskar som är ute. Vi var först på en fest hemma hos en från vårt jobb och där var fem andra från jobbet..jag,Camilla,Louise,Matilda,Sara och Janni. Vi satt där och drack lite,jätte mysigt.. och sen stack vi till en annan fest eftersom alla ville träffa lite killar :) Vi drog därför till en fest där en annan jobbe kompis var, några av hans vänner hade festen. Men den var lite skumm,hehe,bortsätt från gratis dricka, skit snygg lägenhet och vattenpipa, så dansade killarna till håkan hellström låtar hela kvällen och bar 3D glasögon på sig haha :) Så vi stack vidare till ännu en annan,men den var ännu skummare! Vi mötes av en massa rök när vi kom in i dörröppningen, och det var på grund av rökmaskinen som stod i vardagsrummet tillsammans med discolampor haha! Sjukaste jag varit med om,aldrig sett det förr heller! Så vi såg inte ens om det var snygga killar i rummet :D haha! Så efter den festen stack vi hem,men klockan var ändå två på natten när vi gick och la oss :) Och Camilla var fortfarande lite full hehe..men inte jag eftersom jag bara drack 2 öl! Tro det eller ej,men jag har blivit en sparlisa. Sparar alla pengar,får dåligt samvete om jag handlar mjölk haha! Och det kostar 25 kr här..sjukt.

Idag har vi bara slappat.. jag har skaffat norskt telefon nummer, städerskan som har börjat jobba för svenska föreningen där vi bor har städat hela lägenheten! SÅ SKÖNT! Sen har jag pratat med världens bästa föräldrar idag och med världens underbaraste bror! Saknar er alla! Jag har även lagt upp inbjudan till min avskedsfest..så acceptera! För ni måste vara där! Sen har jag lagt upp ett album på facebook,så ni kan följa bilderna bättre där eftersom jag mest skriver här. Nu ska jag och Camilla se dagboken och köpa godis,vilket vi inte brukar göra för det är så dyrt haha..men vi ska unna oss för nu kommer det en helvetesvecka med massa jobb,i alla fall för mig som tackar ja till all övertid jag får!

Älskar er alla och tänker på er(speciellt när jag jobbar,går runt för mig själv och längtar till min fest där alla mina nära är på en och samma plats!)

Louise, jag och Camilla när vi väntade på bussen.. :)


Kommentarer
Postat av: Thess

Detta är god eftermiddagsläsning. Sitter här med ett par rostade mackor och drömmer mig bort och önskar att jag var lika modig som du! Det senaste som jag gjorde som var modigt var att knipa en bartender i bröstet. Kanske var det snarare dumdristigt än modigt! Så du ska vara stolt över dig själv, Louie, för att du inte kniper bartendrar i brösten! Haha! Btw, Dagboken är sjukligt bra! =)

2010-09-06 @ 12:46:49
Postat av: Louie

aaah söta tomaten!vi är alltid i farten..det är du också i tankarna!Tänk så mycket du ska göra!Alla dina planer!Blir glad när du skriver så,blir glad att du är stolt över mig!haha jag är inte så modig att jag vågar knipa någon bartender i bröstet haha :D Kul att du gillar min dagbok gumman!Saknar och älskar dig!Vi ska sheaka på min fest!

2010-09-06 @ 21:35:40
Postat av: din bästis ;)

så kul det är att läsa gumman, fortsätt så här!!!skitkomiskt det med festerna hahah!!, sånt finns inte riktigt här ju:( det längsta man kommer till är mascot på möllan HAHA. Är stolt över dig gumman för du kämpar och är positiv! du ger alla inspiration. Älskar och saknar dig, ses snart! p.s längtar till festen!!!wohobabbalitta / N

2010-09-06 @ 23:41:55
URL: http://trickyy.blogg.se/
Postat av: din bästis:)

vad kul att du också läser den gumman!!och att du kommenterat:)hur är det i sverige?saknar dig så grymt mycket!!våra pratstunder på klostret :( vi måste ha MÅNGA såna när jag kommer hem!det ska bli skit kul på min fest också!!haha ja möllan:)men det är inte lika skummt hehe!Är stolt över dig med älsklingen.Älskar och saknar dig mest!"jag kallar på dig" ska vi dansa till! <3

2010-09-06 @ 23:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0