Fredagsmyyyys

Hej mina nära och kära...mina underbara,saknade.

Har varit dålig med att skriva till er,men det har varit så mycket jobb just nu. Har jobbat nio till nio torsdag och fredag, och har då kommit hem vid tio nästan. Så har varit ganska slut. Och internet funkade inte i torsdes heller. Jag som ville skriva massa saker till er! Så det kommer nu isället...

Först och främst vill jag börjar berätta om mitt jobb och alla tankar jag har när jag jobbar. Berättade det för Louise innan på bussen när vi åkte hem, att man tänker på så mycket när man går runt på lagret ensam med musik i öronen och hör låtar som skapar minnen och saknad. Jag tänker på Ehsan, tiden jag hade med honom. Jag tänker på framtiden, Australien, vad jag ska göra när jag har kommit hem och pengar rullar i mitt huvud ständigt med uträkningar om hur mycket jag kommer tjäna.. Hörde massa låtar som skrevs till Sebastian Zaar när har gick bort, på var hälsad skivan, och fick en klump i halsen av hur sorligt livet ibland känns. Hur tomt det ibland kan vara. Jag står och tittar på klockan på jobbet och önskar att tiden rinner iväg så jag kan gå hem och sova..ville vara fri. Vill inte slösa mina timmar på lager.
Men direkt när jag har tänkt dessa tankarna så suddas dem bort, för jag hatar mig själv när jag tänker på hur synd det är om mig och hur jag skulle vilja ha det... LEV I NUET. Kan jag aldrig lära mig det? Och tänk på alla dem som har det värre (som pappa brukar säga) och uppskatta att man lever, att man är frisk och bara en sån sak att jag har möjlighet att åka upp här till Oslo och jobba och spara pengar. Inte alla som har det! Måste tänka mer så... Pappa får vara min inspiration.

Mamma lär mig vara stark, att våga ge mig ut i världen och se saker. Att inte vara rädd. Att ta risker. Det är precis det hon har gjort och det är de sidorna hon vill föra vidare till mig, vilket jag hoppas hon har lyckats med. Hon följer alltid sin egen väg i livet och utmanar alltid sig själv. Tror på utveckling.

Från pappa har jag fått alla personlighetsdrag som medlidande och förståelse.. Att man aldrig ska dömma. Man ska inte ta personer för hur den ser ut, utan lära känna han/hon först. Han har lärt mig att vara öppen, visa känslor. Vilket han alltid gör. Att vara sig själv och vara stolt över den man är. Att inte puta på läpparna. Och ett drag hos pappa som jag alltid har avundats är hans optimistiska sida. Han är alltid posivit och glad..och skojar alltid.

JAG SAKNAR MIN LILLA FAMILJ... och Mysla.

Pratade förresten med mamma och pappa på skype idag och såg dem också i videokameran..skit kul. Och så grymt att det funkar, det blir ju sjukt billigt.. om man ringer varandra när båda är vid datorn är det till och med gratis! Ska skypa mer imorgon.

Idag slutade jag och Louise åtta..vi ville jobba över lite, Camilla gick vid halv åtta. Det var massa lådor att fylla på,det tog aldrig slut! Vi jobbade på som galningar hela dagen, men värst var det mellan fem och åtta. Då var man som mest slut och körd i huvudet. Man ville bara hem och då kom trycket. Hissen som rullar och puttar ner alla lådor slutade fungera på eftermiddagen, så alla lådor kom senare och dem fick vi som hade tackat ja till övertid ta. Men sånt är livet, man tjänar bra med pengar! Cirka 180 i timmen! Svenska pengar.. och övertiderna är plus 50 % av lönen. Det är sjukt bra. Hade en rolig dag på jobbet annars, med massa skratt vid lunchtimmarna haha.. jobbar en skit rolig kille hos oss nu! Får en att skratta hela tiden :) Och det blev gratis pizza för dem som jobbade övertid! I LIKE!

Tänker mycket på min avskedsfest, hur många som har tackat ja (vad glad jag blir!) och tänker på Australien och min tid efter det i Malmö.. när jag flyttar till egen lägenhet nästa höst och förhoppningsvis börjar plugga till sjuksköterska. Har så mycket att se fram emot. I mars fyller jag 20 år och det är då livet börjar! Men som mina föräldrar ALLTID säger, så ska jag leva för dagen.

Och därför ser jag fram emot personalfesten som är imorgon! Cirka 150 personer kommer. De flesta från Sverige. Och vi blir bjudna på rubbet: bussen dit (en halv timme härifrån), buffé med all god mat man kan tänka sig och gratis dricka. Hur mycket man vill! Hur bra är inte det när man tänker spara pengar här! Så imorgon gäller det..ska bli skit ku! Ser fram emot att träffa arbetskompisarna utanför jobbet. Och göra sig i ordning, känns inte som man gör det mer nu för tiden, när man jobbar hela tiden. Berättar på söndag om hur allt slutade hehe.. och lägger ut bilder också! Kanske skriver något imorgon till er, eftersom jag är ledig nu lördag och söndag. Vilket innebär att jag ska sova läääänge.



Ikväll skulle jag, Louise, Camilla och två andra från kollektivet titta på dagboken men det blev något fel med ljudet på tvn.. så det slutade upp med att alla satt med vars en dator i knäet. Och jag drack chai latte.. MMMMUMS!

GODNATT mina älsklingar.
- Massa kärlek från Oslo!

Kommentarer
Postat av: mamma laila

Jättebra rolig läsning. Vilken fest du ska på . Ta det lugnt med drickan det blir roligare då. Pussokram

2010-09-11 @ 01:31:35
Postat av: Louise

hehe ja mamma det ska jag :) älskar dig!

2010-09-11 @ 01:35:02
Postat av: Malin Wallin

Hej gumman! Det var många fina kloka ord skrivna om dina nära. Jag blev riktigt rörd. Låter som det går bara bra för dig och det är jag glad för. Du börjar ju bli stora damen nu och lärt dig fånga dagen och att vara ödmjuk för det du har. Tänker på dig å följer dig som jag sa ;) Ha det kanon så hörs vi igen. Kram Tant Malin

2010-09-11 @ 08:09:44
Postat av: hej Malin!

vad glad jag blev av att du skrev och att ni båda läser bloggen!! Ja,det går ganska bra nu.. och tiden rullar på. Längtar till jag kommer hem. Man uppskattar sina nära så mycket när man är borta, man förstår hur viktiga dom är. Jag saknar er också! Hoppas allt är bra med er! När ska tess söka in till sjuksköterske programmet? snart är vi två studenter i Malmö och kan ses varje dag..hälsa henne! Ta hand om er!! många kramar

2010-09-11 @ 11:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0