vaken efter en sjukt rolig kväll!

Hej mina underbaraste!
Detta blir ett långt inlägg så bara frossa i er läsning från Norge:)Sitter här och tänker på min familj och mina vänner,det jag gör alltid extra mycket när jag skriver i min blogg för att jag skriver till just er. Och jag vill berätta allt för er! Skrev ett långt inlägg igår precis innan festen här hos oss drog igång,men det försvann tyvärr när jag skulle spara det. Så störigt,ibland hatar jag internet och datorer... det är så komplicerat.
Jag har inte skrivit så mycket i bloggen,men det är bara bra för er för då vet ni att jag mår bra och har kul,det hade jag inte haft om jag hade suttit vid datorn hela tiden haha:)
Jag kan ju börja att berätta lite om förra lördagen då vi var på personalfest. Jag,Camilla och Louise tog bussen tillsammans med cirka 50 andra från jobbet och drog till ett ställe 30 min. från Oslo ute på en gård. Där var det uppsatt party tält och folket hade redan börjat dricka när vi kom fram eftersom där fanns välkomstdrinkar och gratis vin,öl och cider precis vid tältet haha! Det var sjukt roligt att se hur fina och uppklädda alla var! Vi på apo(smeknamn för apotek1) brukar inte gå finklädda till jobbet precis när vi står och packar varor på ett lager haha..Så därför är det kul,och man lär känna alla mycket bättre när man umgås utanför jobbet.
Till middag senare under kvällen fanns där typ bara grillat,så vi vegetarianer(som ändå är typ 5 stycken) fick äta potatis och sallad. Men det var ganska gott det också. Sen dansade vi hela kvällen och hade skit skoj! Jag träffade en norsk kille från jobbet också som jag inte sett tidigare..och det var riktigt trevligt:) Man glömmer mycket lättare det förflutna då och ser framåt. Gonna walk and don't look back.
Dagen efter vaknade jag,Camilla och Louise upp med att vi bråkade. Det höll på hela dagen och jag mådde därför inget vidare..Det blev tjafs på festen.. men det löste sig ändå,vilket allt annat gör. Om man pratar ut och det och löser det, ingen ska gå och tänka på saker utan att berätta vad man känner. Det får man verkligen lära sig när man bor i kollektiv, annars går alla runt och är sura för att dem inte vågar säga något. Så vi är vänner igen. Vi jobbar tillsammans varje dag, bor tillsammans och träffas därför hela tiden. Inte konstigt att vi börjar bråka ibland.
Hela veckan har jag inte gjort något annat än att jobba,sova och äta. Jag har jobbat från 9 till åtta varje dag ungefär, ibland börjat åtta och jobbat till tio, ibland nio till sju osv. Det är svårt att veta när man slutar,man får alltid gå hem vid fem men eftersom jag alltid säger ja till övertid så vet inte jag eftersom cheferna inte vet om det blir övertid eller inte förrän runt fem. Men jag brukar alltid förbereda mig på övertid eftersom det har varit det hela veckan. Vill ni se min uträkning,hur jag planerar och spara:
Tänkte ha 50.000 till Australien. Där hemma har jag 15.000 till biljett och visum som mamma och pappa ska få eftersom hon har lånat ut pengar till mig innan när jag bokade biljetten. Så det är bara fick pengarna som jag ska spara ihop där och jag hoppas kunna spara 50.000, men annars gör det inget om den blir 40.000 istället. Uträkningen ser ut såhär: får 148 norska kronor i timmen. 225 mellan 8-9 på morgonen i OB, samma gäller mellan 17-21 och mellan 21-22 tjänar man 100 % OB, alltså 296 norska kronor i timmen. Jag har avrundat så att jag jobbar mellan 9 till sju varje dag. Ibland slutar jag fem(vilket nästan aldrig händer), ibland börjar jag åtta och ibland slutar jag nio.. Så jag kommer jobba minst till sju i snitt på en månad. Det blir cirka 28.000 i månaden plus skatt, kommer då ha kvar cirka 20.000 och hyra på 3.600 och busskort på 400 och mat på cirka 1000 men har det mesta från Sverige redan. Alltså 5000 bort. Då kommer jag ha 15000 norska över vilket är cirka 18.000-19.000 svenska. Och hela november betalar man bara halv skatt. Så jag hoppas hoppas jag kommer hem med 50.000, lever därför väldigt snålt just nu. Det är alltså dessa uträkningar som snurrar runt i mitt huvud när jag är på jobbet hahaha :) Kul att läsa va?
Detta inlägget är redan för långt asså... men ska berätta kort om igår!!!
Jag och Camilla vaknade upp igår och började städa HELA kollektivet, det blev så himla fint! Sen tittade vi på prestige,så himla bra film! Efter det kom folk från jobbet som vi hade bjudit hit,vi var inte säkra på att några skulle komma men det gjorde dem en efter en senare på kvällen och det var så kul! Louise var DJ:n under kvällen haha så hon kopplade in sin dator till en högtalare så det blev grym musik. Speciellt låten: letting go med Sean Kingston.. som jag älskar grymt mycket nu! Och festen bara blev större och större,det slutade med att den andra avdelningen av svenska föreningen som bor ovanför oss kom ner till oss för vår fest var mycket roligare så alla hamnade hos oss. Vi var säkert 50 pers i vårt kollektiv och alla var på skit bra humör! När några av oss gick ner för att möta upp folk, öppna porten eller röka så stod där massa instrument utanför vår port och så kom där några män förbi och vi frågade om det var deras instrument och om dem kunde spela lite för oss så vi hade värsta live bandet här i vår trapp! Skit bra musik,lite zigenar inspirerad! GRYMT! Efter det drog alla till en klubb som heter Lux, Kristian från vårt kollektiv fixade in 15 andra på sin lista så vi kom in gratis och jag fick låna Matildas ID och gå in med efter det är strängt med 20 års gräns här i Norge. Hon hade sitt körkort istället. Och det funkade:) Sen dansade vi hela natten och efter festade hos oss:) Det grymmaste festen jag har varit på på länge:)
Nu idag vaknade vi upp med att det såg förjävligt ut i vårt vardagsrum med ölburkar överallt och krossade glas :S så jag och Camilla tog tag i det direkt och började städa allt grundligt från början idag med och det är jätte fint överallt nu! Sen tittade jag och Kristian på fortsättningen av prestige som jag och Camilla aldrig såg klart..och jag har precis ätit en skit god sallad som jag fick av Kristian. Han är så snäll:) Han gjorde scones till Camilla mig och Louise innan imorse och kom med bullar här om dagen till hela kollektivet, till sin lilla familj sa han:)
Nu skulle jag egentligen duscha och åka till den norska killen men frågade precis på mejl om han kunde komma hit för han bodde tydligen en timme härifrån med buss. Lätt att missförstå varandra ibland,är inte jätte bra på norskan än hehe:) Så kan berätta mer imorgon! Nu ska jag sova lite och sen ska jag duscha och dricka te. Ska höra med Camilla också när hon har vaknat, om hon vill ut och gå,för jag behöver verkligen frisk luft!
Ha det jätte bra mina underbara vänner och min älskade familj..
Och förlåt för långt inlägg,ska göra mer små och korta nästa gång:)
Och gå iväg och rösta med er om ni inte redan har gjort det! Hoppas hoppas de röd gröna vinner,fast jag inte tror det :(
Ta hand om er!
LOVE YOU
Några killar från våningen ovanför och Matilda och Janni sidan om mig :) Så kul vi hade!!

Kommentarer
Postat av: din bästis ;)

så vacker du är älskling! skönt att du har det roligt också och inte bara sliter, så det ska vara ju!!!Sen att ni tjafsar och så är ju självklart, det blir så efter ett tag ju när man bor tillsammans länge och ser varandra hela tiden hehe!Här i malmö börjar det bli rätt tråkigt eftersom att det är så jävla kallt så man kan inte sitta ute nånstans buhu :( snart kommer du, ohh vad jag längtar <3<3<3<3<3<3älskar dig min sunshine.

2010-09-19 @ 16:14:38
Postat av: din bästis ;)

p.s vi får hålla tummarna att de röda vinner idag!!!!!!!!!!!

2010-09-19 @ 16:16:09
Postat av: pappsen

Fint "litet" inlägg du gjort i din blogg.PussÄlskar dig.Inget knävell ikväll på dejten.puss.

2010-09-19 @ 16:54:43
Postat av: Anonym

Vad roligt det är att läsa dina berättelser.Du kommer till att växa jättemkt av detta. PUSSOKRAM MAMMA

2010-09-19 @ 22:54:39
Postat av: Er Louise

Älsklings Nerre!!Ja jag har haft skit kul denna helgen,skönt!men nu är det tillbaka till jobbet imorgon..längtar till när jag kommer hem så att vi kan ses!Saknar dig så mycket <3 <3 hehe ah gumman,du som inte gillar kyla..jag hatar också det!Men jag saknar faktiskt malmö,älskar malmö!älskar dig jätte mycket!! <3



Pappa och mamma: ja hehe eller hur är inlägget litet :P

Vad betyder knävell? haha! Mamma,jag har redan växt..på bara två veckor.Man lär sig sjukt mycket av detta!Älskar och tänker på er hela tiden!

2010-09-19 @ 23:19:55
Postat av: Tomaten

Lulla, first of all, inlägget var alldeles lagom ;) Är sjukt intressant att läsa och se hur du har det! Och det känns bra att veta att du har det behagligt och lär känna nytt folk. Jag saknar dig. Till och med så pass att jag har kollat biljetter till Oslo:P Tyvärr känns det lite omöjligt med tanke på min lilla hotell-lön! :P Men vi ses när du är hemma om! BTW, var på handbollsmatch igår. Kaspar dömde:S Puss & Kram!

2010-09-20 @ 11:50:08
Postat av: Anonym

aah gumman,vad kul att höra att du gillar min blogg!!Jag saknar dig också jätte mycket!!vad kul det hade varit om du hade kommit hit och hälsat på,det kostar 400 kronor fram och tillbaka med buss...fan vad kul det hade varit!Men förstår dig,dyrt för en helg..men om du vill så kan du ju så klart sova här och det är ju gratis hehe!Ja klart vi ses när jag kommer hem annars..Va var han där?Snackade ni?Du har säkert massa att berätta om honom!Älskar dig jätte mycket!Hälsa Malin!PUSS

2010-09-20 @ 23:39:55
Postat av: Celia

wall of text, och jag läste allt . duktigt :)

2010-09-21 @ 00:10:39
URL: http://celiadanielsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack celia.kul att du gillade bloggen:)

2010-09-21 @ 19:17:57
Postat av: din bästis ;)

HEEEJ älskliiing.. kan jag skicka till ditt mobilnummer istället för facebook? för måste berätta saker och ibland är jag inne på facebook hos ammed så ser han vad vi skrivit.. hahaha så jag vill skicka på sms istället.. måste berätta om I**e.. saknar och älskar dig såå mycket!!!!!!! men snart kommer du , OOOH!!!!!!!!! p.s svara till min blogg!!

2010-11-10 @ 18:54:29
URL: http://trickyy.blogg.se/
Postat av: Nermina

heeej gumman!! hör av mig till dig idag så snackar vi!! saknar dig så mycket <3 <3

2010-11-22 @ 10:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0